9.1.2014

Let go and just be free...

Luulisi, että tällaisten menetysten jälkeen pienet vastoinkäymiset eivät enää hetkauttaisi lainkaan, mutta ei se näköjään ihan niin mene. Mä olen murehtinut ja stressannut erilaisten, musta itsestäni riippumattomien, kouluasioiden takia pari päivää ihan älyttömästi ja sekä eilen että tänään kotiin päästyäni olen vaan itkenyt. Ja pahinta tässä on se, etten mä voi itse edes vaikuttaa noihin asioihin tai saada niitä selviämään, mutta mä stressaan silti. Ihan älytöntä, mutta voi luoja miten onnellinen mä olen siitä, että huomenna on jo perjantai. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä, ja ehkä kaikki selviää ensi viikkoon mennessä tai viimeistään sen aikana :)

Mulle tulee vaan itselleni aina hirveen paha mieli ja syyllinen olo, jos musta aiheutuu harmia jollekulle tai joku joutuu näkemään vaivaa selvittäessään mun asioita. Sen takia mun onkin varmasti niin vaikea myös esimerkiksi puhua vaikeista asioista ihmisille. Kavereille puhuminen on ihan eri asia kuin terapiassa keskustelu. Sille ihmiselle maksetaan siitä, että se kuuntelee mua ja se on silloin täysin eri asia. Totta kai hyvät ystävät haluaa auttaa ja kuunnella, mutta ei niiltäkään voi liikaa vaatia. Varsinkaan, kun munkin ongelmat ja surut on sellaisia, mihin ei oikein voi mitään sanoa. Eikä sitä avautumista tosiaan helpota yhtään se, että tunnen syyllisyyttä "häiritessäni" muita.

Jos joltain löytyy hyviä neuvoja tai vinkkejä siihen, kuinka pääsisin eroon tästä ongelmasta niin niitä otetaan avosylin vastaan :D Anton on ainut mun läheinen, kenelle avautuessa mulle harvemmin tulee huono omatunto. Mun parhaalle yställe pystyn myös kertomaan ihan mistä vaan, mutta siitäkin yleensä tulee jälkeenpäin paha mieli... Haluaisin päästä eroon tosta :/

2 kommenttia:

  1. Et sä varmaan missää peruskoulussa enään opiskele eli kyl niihin asioihin voi ite vaikuttaa? Ihme uusavuttomuutta *huoh*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitäs jos ottaisit ensin selvää mistä asiasta on kyse ennen kuin alat kutsua ketään uusavuttomaksi? Kyseiset asiat liittyvät työharjoittelupaikkaani ja ei, mä en pysty niihin vaikuttamaan.

      Poista